Bosch gooit er een nieuwe condensdroger tegenaan

Bosch

Case rond Bosch condensdroger

Rudolf Servaas (Assen) is ontevreden over zijn – op 29 mei 2013 aangeschafte – Bosch wasdroger: een zogeheten warmtepompdroger met zelfreinigende condensor. Prijs: € 726,-. Rudolf: “Pluizen van het wasgoed worden niet afdoende afgevangen door de ingebouwde filters waardoor de condensor na verloop van tijd verstopt raakt. Met overstroming tot gevolg. Een monteur van Bosch moest de complete machine ontmantelen om de ‘zelfreinigende condensor’ te reinigen. Dat kwam me op een rekening van € 85,06 te staan, terwijl deze reparatie nog binnen de fabrieksgarantieperiode van twee jaar viel. Bosch stelt dat vervuiling van de machine niet onder de garantie valt. Onzin: we hebben de gebruiksaanwijzing stipt opgevolgd. Na aandringen, heeft Bosch de helft van de monteurskosten vergoed: € 42,53. We vrezen dat dit probleem zich gaat herhalen en willen een duurzame oplossing. Kan KlachtenKoning ons helpen?”

Bemiddeling KlachtenKoning

Bosch reageert snel en constructief. Gesteld wordt dat de reparatiedatum 18 augustus 2015 was. Dus buiten de fabrieksgarantieperiode viel. Desondanks werd uit coulance besloten alleen het arbeidsloon (€ 85,06 euro) van de monteur in rekening te brengen. Op 25 augustus 2015 crediteert Bosch 50% (€ 42,53) van deze kosten. In eerste instantie is er sprake van dat ook de nog resterende 50% van de monteurskosten gecrediteerd zullen worden. Waarna we aandringen op de door Rudolf gewenste duurzame oplossing: een nieuwe condensdroger. Overtuigd van het eigen concept biedt Bosch Rudolf een nieuwe, identieke condensdroger aan. Op 25 september wordt deze nieuwe condensdroger afgeleverd. De ‘oude’ ging mee voor uitgebreid onderzoek naar de Bosch-werkplaats in Tiel. Afgesproken is dat Rudolfs hernieuwde ervaringen met deze nieuwe condensdroger na een jaar zullen worden geëvalueerd.

Reactie Bosch

“We zijn blij dat de familie Servaas tevreden is met de geboden oplossing. Daar is het ons uiteindelijk allemaal om te doen! Omdat wij overtuigd zijn van de techniek van de zelfreinigende condensor, zijn wij heel benieuwd naar de bevindingen van de familie Servaas over 1 jaar.”

Juryrapport
Bosch gelooft heilig in het concept van de zelfreinigende condensor. Deze puike oplossing is daar het ultieme bewijs van. Dat is een Vorstelijk Schouderklopje waard !

Klacht melden?
Ook een vastgelopen klacht melden? Klacht melden Lees wel eerst even de voorwaarden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *